۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

پيش‌بيني بازار 2/10 ميليارد دلاري فناوري‌نانو در حوزه پزشکي


پيش‌بيني بازار 2/10 ميليارد دلاري فناوري‌نانو در حوزه پزشکي
شرکت بارات‌ بوک (Bharatbook)، به تازگي گزارشي با عنوان «فناوري‌نانو: نقش‌آفرينان، محصولات و آينده آن تا سال 2018»، منتشر کرده است که در چارچوب آن به طور کامل بازار فناوري‌نانو را تجزيه و تحليل و پيش‌بيني شده است.

در حال حاضر کاربردهاي مختلف فناوري‌نانو به طور موفقيت‌آميزي به مرحله تجاري‌سازي رسيده و از اين فناوري در بيش از 30 داروي مختلف استفاده مي‌شود. قانون‌گذاران نيز با انتشار مقالات متعدد در موضوعات مختلف به دنبال پايش پيشرفت اين حوزه و کاربردهاي اين فناوري هستند. هرچند که تاکنون مقررات خاصي در حوزه نانوپزشکي و ادوات پزشکي مبتني بر فناوري‌نانو توسعه نيافته است.

بر اساس گزارش جديد، تا سال 2018 ميلادي، بازار محصولات مبتني بر فناوري‌نانو در حوزه پزشکي به 2/10 ميليارد دلار خواهد رسيد. تا سال 2018 اندازه بازار برخي از محصولات مبتني بر فناوري‌نانو دو برابر شده، بازار برخي از محصولات به حد اشباع مي‌رسند و نسل جديد محصولات نانوپزشکي نيز نوظهور پيدا خواهد کرد. اين عوامل نيازهاي درماني رفع نشده را برآورده ساخته و داروه‌هاي جديد و تاييد شده‌اي که ايمن‌تر بوده و داراي سميت و اثرات مضر کمتري نسبت به محصولات موجود هستند، توليد خواهند شد.

تا سال 2018، نسل جديد نانوپزشکي، منجر به ايجاد بازاري به ارزش 9/2 ميليارد دلار خواهد شد و فناوري‌نانو به يکي از عناصر مهم توسعه صنعت دارورساني تبديل خواهد کرد.

متن کامل اين گزارش به قيمت 1040 دلار از طريق نشاني http://www.bharatbook.com/detail.asp?id=159011&rt=Nanotechnology-Players-products-prospects-to-2018-Volume-II.html قابل خريداري است.

http://www.nanotech-now.com/news.cgi?story_id=41457

هیچ نظری موجود نیست: