۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

نانوپزشکي در آرژانتين


بر اساس آمار مرکز بين‌المللي محققان وودرو ويلسون در پروژه فناوري‌هاي نانوي نوظهور، در سال 2009 ميلادي، بالغ بر 1015 محصول مبتني بر فناوري‌نانو در بازارهاي جهاني وجود داشت که پيش‌بيني مي‌شود تعداد آنها تا سال 2011 به 1400 عدد برسد.

بيش از نيمي از اين محصولات (605 عدد) به حوزه سلامت و تندرستي، آرايشي بهداشتي (137 محصول)، پوشاک (155) و مراقبت‌هاي فردي (193) تعلق دارند.

براساس پيش‌بيني موسسه ساينتيفيکا، بازار دارورساني مبتني بر فناوري‌نانو به سرعت توسعه خواهد يافت و از 4/3 ميليارد دلار در سال 2007 به 26 ميليارد دلار در سال 2012 خواهد رسيد. رشد تقريبي بازار اين حوزه، سالانه 37 درصد است که با اين روند، ارزش بازار آن تا سال 2015 به 220 ميليارد دلار خواهد رسيد.

کشور آرژانتين براي توسعه نانوپزشکي در اين کشور، اقدامات گسترده‌اي را در زمينه‌هاي مختلف آغاز کرده است. برخي از اقدامات اين کشور در حوزه نانوپزشکي عبارتند از:

• ايجاد جامعه آرژانتيني نانوپزشکي (NANOMED-ar)؛ هدف اصلي NANOMED-ar، آموزش عامه مردم، سياست‌مداران و جامعه علمي دانشگاهي است. در راستاي اين هدف و بر اساس زمان‌بندي انجام شده، هر دو هفته يکبار نشست‌ها و تبادل‌نظرهاي کوچک در اقصي نقاط کشور با حضور اقشار مختلف مردم و ارائه موضوعات گوناگون برگزار مي‌شود؛

• ارائه خدماتي نظير مشاوره فني، مطالعات امکان‌سنجي و ... در کوتاه مدت و خدماتي نظير توسعه فرمول‌هاي دارويي جديد از جمله سياست‌هاي دولت براي ارتقاي همکاري بين صنعت و دانشگاه در اين حوزه است؛

• ايجاد و توسعه مراکز تحقيقاتي؛

• توسعه همکاري‌هاي تحقيقاتي با کشور برزيل؛ و

• تلاش براي تربيت دانشمندان در اين حوزه با تمرکز بر دانشگاه بوينس‌آيرس، دانشگاه ملي کوييل ‌مس و ساير دانشگاه‌هاي دولتي کشور.
http://nanoforum.org/nf06~modul~showmore~folder~99999~scc~news~scid~4195~.html?action=longview

هیچ نظری موجود نیست: